Monday, December 10, 2012

SELAMAT TINGGAL SAYANG ~ MA LEE CHUSWAN



Aku ingin menjadi 'puteri'... kalau tidak puteri kayangan pun... cukuplah sekadar Puteri Nur Deana yang mampu membarisi sekalian puteri-puteri yang ada. Namun itu semua hanyalah impian, dongeng zaman kanak-kanak yang entah bila mampu Puteri kecapi. Lalu kerana 'Puteri', dia senang menjadi 'Dee', bebas daripada sebarang kekeliruan dan sangkaan. Namun 'Dee' tidak bebas tatkala terlanjur, terperangkap oleh masa dan akad. Perkahwinan ini satu tanggungjawab yang tidak terjawab. Bertahun Dee menjadi pelarian, siapa sangka bertemu suami dalam satu periuk rezeki. Namun mampukah Dee terus bersembunyi... dan sampai bila Puteri harus digantung tak bertali...

Selamat tinggal sayang adalah buku Ma Lee Chuswan pertama yang aku miliki.. itu pun aku beli masa pesta buku PWTC 2007.. setelah baca buku ini lah... membuat aku jadi giler mencari semua buku karangannya... habis semua kedai buku dan kedai sewa buku aku cari buku Ma Lee Chuswan.. Mana yang aku sewa beli tu.. aku terus jadikan harta peribadi... he..he..he.. Selamat Tinggal Sayang adalah buku terbaik karya Ma Lee Chuswan.. Tak sampai 4 jam aku boleh habis baca buku setebal 437 muka surat.. tapi tak buat kerja lain lah.. hadap buku nie je... untuk buku ini aku galakkan korang beli.. itupun kalau korang dapat lagi lah cari buku ini.. sebab buku Ma Lee Chuswan nie bukan senang nak dapat..

No comments:

Post a Comment